Siapakah nanti....

Allah
Siapakah nanti yang akan menegur ku saat aku leka
dengan hal-hal dunia yang akan mengaburi mataku
Siapakah nanti yang akan memberikan semangat kepada ku
saat aku tercari-cari kekutan itu
Siapakah nanti yang akan menemani aku saat aku keseorangan
Siapakah nanti yang mengingatkan aku dengan-Mu
saat aku diuji berjauhan dengan-Mu
Siapakah nanti yang sanggup mendengar keluh kesah ku

Allah
aku percaya Engkau sentiasa bersama hamba2-Mu
tiada siapa lagi yang dapat menemani aku kecuali Engkau Ya Allah
biar pahit hidup ini
biar luka berkali-kali
biar apa yang terjadi
aku tetap yakin dan percaya
segalanya ada hikmah
yang belum pernah aku temui
dalam perjalannan hidup ini

Allah
derita ini membawa bahagia
kepayahan ini ada manisnya
senyuman ini terlukir untuk semua
agar mereka juga tersenyum mesra
kerana-Mu Allah aku sanggup berkorban apa sahaja

Allah
saat bersama-Mu menjadikan aku bahagia.