Sekali Lagi Dalam Tempoh Yang Terdekat

Masya-Allah
belum pun sempat malam tiba
sekali lagi
dengan izin Allah
hamba2 Allah mempermudahkan urusanku

Ini semua bantuan Allah
aku juga tidak pernah mengharap
sepertimana yang aku peroleh saat ini
aku hanya berdoa agar dipermudahkan urusanku di dunia dan di akhirat
serta dijauhkan daripada azab-Nya

Allah...
ingatkan aku agar aku tidak lupa pada-Mu
walau apa sekalipun keadaanku
miskin @ kaya
susah @ senang
sakit@ sihat
@ apa sekalipun aku tetap mahu bersama-Mu

Bukan kerana hamba2 Allah yang telah membantuku
tapi aku mencari redha-Mu
aku berharap & berdoa
moga2 hamba2 Allah itu
dalam rahmat & petunjuk-Mu
bantuan mereka itu adalah dengan izin Allah

Tanpa pertolongan Allah
mana mungkin segala ini akan terjadi
aku kagum dengan Allah
inilah hikmah-Nya
tapi aku yakin banyak lagi hikmah yang Allah berikan
sama ada aku sedar ataupun tidak

Walau apapun aku tetap bersyukur
dengan apa sahaja yang telah Allah tentukan
kerana aku hanya manusia sebagai hamba-Nya
bersyukur dengan apa yang ada
bersabar dengan ujian yang tiba
bertawakkal dan berusaha
putus asa tidak akan ada
selagi hati ini milik Allah

Terima kasih Allah
Terima kasih semua